«Сучасна морська транспортна політика України потребує переосмислення. Вона має враховувати три головні виклики: воєнний стан, економічну нестабільність та необхідність адаптації до стандартів ЄС. Відновлення національного флоту, модернізація інфраструктури та закріплення присутності на світовому ринку перевезень можливі лише за умови цілеспрямованої державної підтримки.
Досвід розвинених країн демонструє, що без адресних субсидій та спеціальних режимів судноплавні компанії не витримують глобальної конкуренції. Наприклад, у США функціонує Національний оборонний резервний флот, а в Європі поширена практика тоннажного оподаткування, що стимулює компанії тримати судна під національним прапором. Для України це може стати реальним інструментом зміцнення галузі.
Враховуючи вищезазначене, нашими вченими внесені відповідні пропозиції до Плану заходів з реалізації Стратегії морської безпеки України, затвердженого Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 22 листопада 2024 р. № 1162-р.», - розповідає Наталія Леонідівна.