АКТУАЛЬНІ НОВИНИ

 
   

КОНТАКТИ
Інформація повинна бути вільною.
Посилання — норма пристойності.




При використанні матеріалів посилання на джерело обов'язкове. Copyright © 2018-2024.
Top.Mail.Ru


 ЗМІНИ, ЩО ОБМЕЖУЮТЬ МІСЦЕВЕ САМОВРЯДУВАННЯ


7-11-2021, 11:00 |

У Комітеті Верховної Ради з питань бюджету розглядається проєкт закону «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України» №6062, який уряд подав разом із проєктом держбюджету на 2022 рік і прийняття якого негативно вплине на діяльність органів місцевого самоврядування, застерігають в Одеському регіональному відділенні Асоціації міст України. На думку АМУ, зміни, передбачені законопроєктом №6062, є неприпустимими, суперечать основним принципам децентралізації та обмежують місцеве самоврядування. Їх прийняття негативно позначиться на виконанні органами місцевого самоврядування соціально-значущих повноважень і призведе до скорочення фінансування важливих напрямків розвитку громад.

 

Так, законопроєкт №6062 передбачає:

• Ліквідацію бюджету розвитку (наскрізні зміни до Кодексу). Це призведе до ліквідації «цільових» доходів, скорочення капітальних видатків місцевих бюджетів; існує загроза додаткового навантаження на органи місцевого самоврядування в частині фінансування делегованих повноважень, зокрема у сфері освіти, охорони здоров’я та соціального захисту.

• Вилучення у місцевих бюджетів на користь державного залишків освітньої субвенції (зміни до статті 103-2), що позбавить органи місцевого самоврядування можливості для накопичення та використання залишків освітньої субвенції, призведе до формування неефективної мережі за-кладів освіти. Адже іноді кошти треба накопичити для того, щоб реалізувати якийсь суттєвий проєкт або при-дбати дороговартісне обладнання для шкіл. Так, громади Одеської області за рахунок залишку коштів освітньої субвенції профінансували запуск класів початкової школи, придбання ноутбуків та комп’ютерів (Теплодарська міська рада), газових котлів, моноблоків (Біляївська міськрада), обладнання для харчоблоків, оснащення кабінетів хімії та фізики (Одеська міськрада). Вилучення залишків освітньої субвенції не дозволить цього зробити.

• Надання Мінфіну та місцевим держадміністраціям права ініціювати зупинення рішення про місцевий бюджет (зміни до ст. 122), що є прямим втручанням держави у самостійність місцевого самоврядування, а це, як наслідок, може негативно позначитися на їхній діяльності (заблокувати роботу виконавчих органів місцевої ради) і члени територіальної громади не зможуть отримати визначені законом та гарантовані державою послуги. Відповідно до частини другої статті 71 закону «Про місцеве самоврядування в Україні» органи виконавчої влади, їх посадові особи не мають права втручатися в законну діяльність органів та посадових осіб місцевого самоврядування.

• Загрози погашення середньострокових позик за рахунок коштів місцевих бюджетів (п.21 Прикінцевих та перехідних положень). Запропоновані законопроєктом №6062 зміни передбачають закріплення «ручного» порядку погашення заборгованості, що є неприйнятним для місцевого самоврядування. Для мсецевих бюджетів це потенційні втрати 9 мільярдів гривень.

Зарахування до держбюджету доходів від викупу земельних ділянок комунальної власності (зміни до Прикінцевих та перехідних положень), що призведе до втрати місцевими бюджетами частини доходів.

Позбавлення прав органів місцевого самоврядування на обслуговування коштів місцевих бюджетів у банках. Технічне вилучення зі статтей 43, 73, 78 Бюджетного кодексу поняття «бюджету розвитку» позбавить органи місцевого самоврядування прав на розміщення коштів місцевих бюджетів та їх обслуговування в установах банків. Внаслідок ліквідації «бюджету розвитку» місцеві бюджети втратять істотне джерело доходів, а саме частку плати від розміщення тимчасово вільних бюджетних коштів.

• Ускладнення процедур проведення внутрішнього аудиту (зміни до ст. 26), що спричинить обмеження самостійності в управлінні виконавчих органів місцевих рад та бюджетних установ комунальної власності.

На думку АМУ, зміни, передбачені законопроєктом №6062, є неприпустимими, суперечать основним принципам децентралізації та обмежують місцеве самоврядування. Їх прийняття негативно позначиться на виконанні органами місцевого самоврядування соціально-значущих повноважень і призведе до скорочення фінансування важливих напрямків розвитку громад.

Ініціатор(и) законопроекту:

  • Шмигаль Денис Анатолійович Кабінет Міністрів України

Головний комітет:

  • Арістов Ю.Ю. Комітет з питань бюджету

Інші комітети:

  • Сольський М.Т. Комітет з питань аграрної та земельної політики
  • Радіна А.О. Комітет з питань антикорупційної політики
  • Потураєв М.Р. Комітет з питань гуманітарної та інформаційної політики
  • Бондаренко О.В. Комітет з питань екологічної політики та природокористування
  • Наталуха Д.А. Комітет з питань економічного розвитку
  • Герус А.М. Комітет з питань енергетики та житлово-комунальних послуг
  • Радуцький М.Б. Комітет з питань здоров'я нації, медичної допомоги та медичного страхування
  • Мережко О.О. Комітет з питань зовнішньої політики та міжпарламентського співробітництва
  • Климпуш-Цинцадзе І.О. Комітет з питань інтеграції України до Європейського Союзу
  • Кожем'якін А.А. Комітет з питань молоді і спорту
  • Завітневич О.М. Комітет з питань національної безпеки, оборони та розвідки
  • Клочко А.А. Комітет з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування
  • Бабак С.В. Комітет з питань освіти, науки та інновацій
  • Лубінець Д.В. Комітет Верховної Ради України з питань прав людини, деокупації та реінтеграції тимчасово окупованих територій у Донецькій, Луганській областях та Автономної Республіки Крим, міста Севастополя, національних меншин і міжнаціональних відносин
  • Костін А.Є. Комітет з питань правової політики
  • Іонушас С.К. Комітет з питань правоохоронної діяльності
  • Кальченко С.В. Комітет з питань Регламенту, депутатської етики та організації роботи Верховної Ради України
  • Шуфрич Н.І. Комітет з питань свободи слова
  • Третьякова Г.М. Комітет з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів
  • Кісєль Ю.Г. Комітет з питань транспорту та інфраструктури
  • Гетманцев Д.О. Комітет з питань фінансів, податкової та митної політики
  • Крячко М.В. Комітет з питань цифрової трансформації

Текст законопроекту та супровідні документи:

Документи, пов'язані із роботою:



 

Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь.
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.