Одещина — військовим: чому громади мають перераховувати фінанси в область, а не напряму військовим?
29-08-2023, 11:00 |
Фінансові новини розносяться миттєво. Це коли водопровідник кран в люці на три квартири відремонтує — шуму нема. Овації чути від мешканців цих квартир. Або лайка, якщо вода все одно не надходить на поверх. Решті навколишнього бідолашного співтовариства — все фіолетово.
Але коли йдеться про перегляд бюджетів села, районного центру чи обласної столиці, тут, як кажуть в Одесі, підіймається справжній «геволт». Перекладаю з «одеського» на нормальний: шум, гамір, базар.
Так сталося після опублікування листа начальника обласної військової адміністрації Олега Кіпера від 11 серпня 2023 року. Прочитав я його у телеграм-каналі «Новости Одесса». Я є у тамтешніх підписниках, бо з цього джерела дізнаюся про включення сирени, тривоги та відбою. Суть тексту зводиться до простих тез. Викладаю. Пропонується всім громадам області перерахувати «вільний фінансовий ресурс» до обласного бюджету. У додатку вказується, хто і скільки повинен відстебнути.
Вважаю, голова обласної військової адміністрації вирішив поширити на весь регіон ініціативу Одеської міської ради від 4 серпня 2023 року. На позачерговій сесії мер Геннадій Труханов заявив, що за підсумками півріччя місто не лише виконало, а й перевиконало планові показники. Тому з’явилася можливість перерозподілити кошти для різноманітних програм. Загальна сума вільних коштів становить трохи більше ніж 400 мільйонів гривень.
— А тому, — сказав міський голова Одеси, — що, частина грошей піде на збільшення фінансування соціальних програм та допомогу військовим.
З погляду закону
У мене є кілька запитань. Перший — це як бути із записаними у законі про місцеве самоврядування параграфами, які чітко перераховують статті видатків бюджету? Зрозуміло, що й військовий губернатор, та його представники на місцях діють на благо і з патріотичних спонукань.
Але у нас є кілька «фіскальних» служб, які не беруть на думку вказані вище мотиви, а вимагають чіткого виконання законодавства. Хто захистить голів районних адміністрацій від цих «караючих мечів», не беруся відповісти. Бо ні військовий губернатор, ні місцеві ради не мають таких повноважень.
З об’єктивного аналізу фінансового стану районів області зрозуміло: воно явно не конкурує із бюджетом Одеси. І тут немає нічого дивного. Навіть під час війни місто має – хай урізані! – Джерела доходів. Втім, розуміють ситуацію і в обласному уряді: різні райони мають переказувати різні суми. Отже, перед ухваленням такого рішення було проведено аналіз. Що добре.
А чому не безпосередньо військовим?
Тепер про друге питання, на яке хотілося б отримати відповідь. Викладаю. А чому цю саму фінансову допомогу нашим військовим треба перераховувати з районних та міських бюджетів до обласного, а не одразу щодо Міністерства оборони?
Якщо у військовому відомстві ще не відкрито такого розрахункового рахунку, то виправити помилку можна протягом одного робочого дня. І тоді люди, які знають свою справу, підрахувавши суми, що прийшли з різних куточків країни, з толком та розумінням ситуації закуплять для бійців те, що їм треба насамперед. Навіщо «крутити» гроші по різних банках, якщо можна передати захисникам швидко та вчасно?
Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь. Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.