Що робити, якщо у вас вкрали або відібрали телефон?
25-07-2022, 19:00 |
Сучасний мобільний телефон – це не тільки засіб зв'язку. У багатьох до нього прив'язані банківські картки із виплатами.
І що робити, якщо через війну, під час переїзду в безпечніше місце, ви втратили свою мобілку або її у вас відібрали окупанти? А якщо це був не просто кнопковий телефон, а смартфон, у якому зберігається ваша особиста інформація, доступ до соціальних мереж?УДержавній службі спеціального зв’язку та захисту інформації України розповіли, як поводитися, якщо ваш мобільний телефон потрапив у чужі руки.
ПЕРШЕ
Якщо ви втратили або у вас відібрали мобільний телефон, убезпечте інформацію, яка там знаходиться. Для цього потрібно повідомити свого мобільного оператора про викрадення телефону, щоб він заблокував вашу СІМ-картку. Зв’язатися з оператором можна за номерами:
«Київстар»–466(всередині мережі) або0 (800) 300-466(з інших українських операторів).
«Водафон»–222(всередині мережі) або0 (800) 400-222(безкоштовно з інших українських мереж).
“Лайфсел”–5433(всередині мережі) або0 (800) 205-433(Безкоштовно зі стаціонарних номерів). Також ви можете звернутися за допомогою до центру обслуговування мобільних абонентів за місцем проживання.
УВАГА!Під час блокуванняSIM-карткимобільний оператор може попросити додаткову інформацію,наприкладPUK-код(зазвичай він вказаний на стартовому пакеті SIM-карти)абономери, на які ви найчастіше дзвонили– майте ці дані під рукою.
ДРУГЕ
Заблокуйте банківські картки, на яких є гроші та встановлені кредитні ліміти, щоб зловмисники не змогли скористатися вашими фінансами. Для цьогозверніться на гарячу лінію вашого банку.
Наприклад, клієнтам «ПриватБанку»слід дзвонити за телефонами:
37-00 –безкоштовноз мобільнихтелефоніву межах України;
+38-073-716-11-31 – для дзвінків з-за кордонуабозі стаціонарних телефонів.
Клієнтам Ощадбанкупотрібно набратислужбу підтримки за номером0–800–210–800,а потім цифру2.
ТРЕТЄ
Що ж стосуєтьсявласників смартфонів,топісля того, як ви повідомили про його крадіжку своєму мобільному оператору і заблокували банківські картки,змініть паролі до всіх акаунтів:«Дії», електронної пошти, соціальних мереж, онлайн-банкінгу та інших.
ЧЕТВЕРТЕ
Зверніться до поліції із заявою про крадіжку телефону, а також попередьте близьких та друзів, раптом зловмисники почнуть дзвонити їм і просити грошей.
Готуємось заздалегідь
Нехай, звичайно, вам ці рекомендації не стануть у нагоді, але про всяк випадок знайдіть заздалегідь свійPUK-кодвід СІМ-карти і разомз IMEI*телефону запишіть їх та зберігайте у надійному для вас місці. Окрім цього, випишіть у блокнот номери контактів ваших близьких.
*IMEI –міжнародний ідентифікаційний код мобільного з 15 цифр, його можна знайти на упаковці смартфона або дізнатися, набравши комбінацію*#06# (код висвітитьсяна екрані телефону).
Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь. Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.