Стосується власників банківських карток: шахраї придумали нову схему обману
8-09-2023, 17:00 |
Банкіри сумно жартують, коли кажуть, що фінансові знання треба щеплювати, як вакцину. І рекомендують вивчити таблицю, де є дані щодо "ефективності" 11 способів шахрайства, від яких страждають клієнти банків.
Середа, ближче до полудня. Дзвонить моя мобілка, на екрані – столичний міський номер 044-593-851Х (чому не афішую останню цифру – поясню нижче).
Жіночий голос паршивої якості українською мовою (тестове слово “паляниця” явно викрутило б цій дамі язика) повідомив мені, що це дзвінок з Національного банку України, що у мене виникли якісь проблеми в моєму банку і вирішити мені їх негайно допоможе перший же оператор, що звільниться.
Музичка, і секунд через п’ять оператор, що “звільнився” Нацбанку України (!) російською мовою (!) повідомив мені, що стався збій з моєю карткою в … банку (він назвав один з держбанків). Але ситуація не безвихідна: щоб її “розрулити”, я маю повідомити деякі дані.
Стріляного горобця не проведеш! Мало того, що я не є клієнтом названого банку, то я ще й журналіст, змушений за останні роки вже вкотре писати про цей тип шахрайства. Та й дзвінків подібних на мій телефон вже було чимало, і я напрацював собі чіткий досвід як “дістати” того, хто дзвонить – чи на “зоні” він, чи ще на волі. Ось і зараз мого співрозмовника аж перемкнуло, коли я поцікавився, чи давно його опустили. На кілька секунд він замовк, а потім направив мене “на хутір метеликів ловити”.
Зрозуміло, розмова відбувалася не у таких інтелігентних тонах, але, впевнений, ми чудово одне одного зрозуміли. Сподіваюся, що мій номер у цієї бригади аферистів вже занесено до чорного списку.
До речі, судячи з міського номеру, що висвітився, це був дзвінок не з “зони”: там зазвичай користуються мобілками. А тут не виключено, що в якусь столичну квартиру зі стаціонарним телефоном на годину чи подобово заїжджає “бригада”, десяток-другий подібних дзвінків, щось “зрубали” – і “рвуть пазурі”: шукай вітру в полі. А власник телефону не при справах…
На превеликий жаль, схоже, що можливість хоча б нахамити “банкіру”, що дзвонить, – це єдиний варіант покарання. Задовго до війни це лиходійство у нас розквітало махровим цвітом, а зараз – і говорити нема чого.
Хоча чому говорити нічого? Говорити треба, у цьому переконує на своєму каналі у Телеграм співвласник “Монобанку” Олег Гороховський. Сумно жартуючи, він каже, що фінансові знання потрібно щеплювати, як вакцину.
Чоловік заходить до лікарняного кабінету, йому дзвонить лікар, випитує ПІН-код картки. З неї списується трохи грошей – і ти вже щеплений! Але, на жаль, ділиться Гороховський, близько 5 тисяч клієнтів його банку щомісяця “вакцинуються” не в стаціонарі, а вдома. А самолікування, як відомо, шкідливе.
Олег Гороховський навіть навів таблицю, де є дані щодо “ефективності” 11 способів шахрайства, від яких страждають клієнти банків. Один із рядків – “Виманювання даних”.
Ось сумарні втрати клієнтів цього банку по цьому рядку щомісячно цього року.
Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь. Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.