Від вересня в Україні можуть закрити малі школи: у МОН пояснили, як бути вчителям, які там працюють
Учора, 15:00 |
Українські вчителі, які працюють у невеликих школах, можуть зіткнутися із втратою роботи, якщо їхні заклади освіти закриють – від вересня 2025 року урядне фінансуватимез державного бюджету їхню зарплату.
Заступниця міністра освіти і науки Надія Кузьмичоварозповілав ефірі телемарафону, що в такому випадку робити педагогам.
"Такий ризик (втрати роботи – ред.) теоретично є, але ми пропрацьовували його з усіма областями і маємо оптимістичну картину",
– заявила посадовиця.
Через припинення фінансування місцеві органи самоврядуванняможутьпочатисамостійно оплачуватипрацю вчителів із місцевих бюджетів абоприпинити роботузакладу освіти. Крім того, школі можутьпонизити ступінь– із державного бюджету продовжуватимуть платити педагогам закладів початкової освіти.
За словами Кузьмичової, якщо влада на місцях вирішила понизити ступінь закладу або припинити його діяльність, вчителям, які там працювали, мають запропонувати роботу в іншій школів тій же громаді або за їхнім місцем перебування (для вчителів із категорії внутрішньопереміщених осіб – ВПО).
На випадок відсутності вакансій у МОН пропонують педагогамдолучитисядокадрового резерву, який уряд запускає з 1 вересня 2025 року. При цьому освітяни зможуть щомісячно отримувати середню заробітну плату та підвищувати кваліфікацію для роботи з подолання освітніх втрат.
Раніше у відомствіпояснювали, що вчителі з кадрового резерву зможуть, зокрема, працювати на деокупованих територіях.
Нагадаємо, з нового навчального року урядприпиняєфінансувати зарплати вчителям зі шкіл, де вчаться менше ніж 45 дітей. Ще через рік кошти із держбюджету не отримуватимуть заклади із менше ніж 60 учнями.
У МОН рішення пояснили тим, що в малокомплектних школах часто не формують класи, тому діти навчаються на індивідуальній формі або у з’єднаних класах. Через це школярі "не отримують належного рівня взаємодії одне з одним".
Крім того, у таких школах бракує вчителів – педагоги можуть викладати непрофільні дисципліни, аби набрати достатню кількість годин.
Міжнародне дослідження PISA-2022показало, що учні із сіл відстають за навчальними результатами від своїх однолітків із міст на 4,5 роки.
Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь. Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.