Блокування "зернового коридору" змінило напрямок залізничних перевезень зернових на дунайські порти, тарифи знаходяться на узгодженні з Молдовою.
Про це повідомив заступник директора департаменту комерційної роботи АТ "Укрзалізниця" (УЗ) Валерій Ткачов на нараді з вантажоперевізниками, передає "Інтерфакс-Україна".
Як повідомляє агентство з посиланням на Ткачова, неефективна робота "зернового коридору" призвела до падіння перевезень залізницею в напрямку портів Великої Одеси.
"За тиждень тут інспектують чотири-шість суден, а вчора взагалі жодного, і сьогодні всіляко блокують. Якщо коридор і працює, то вкрай негативно",
- зазначив він.
"Ніхто не може сказати, чи працюватиме Чорноморська зернова ініціатива, але на 90%, це мій особистий прогноз, коридор буде або закрито, або він працюватиме, як зараз - украй неефективно",
- додав Ткачов.
Водночас, за його словами, зріс вантажопотік у напрямку дунайських портів "Ізмаїл" та "Рені". Наразі перевізники чекають на оголошення нових тарифів Молдовською залізницею.
Ткачов нагадав, що наразі тарифи на транзитні перевезення залізничним транспортом територією Республіки Молдова на 57% вищі за ті, що діють в "Укрзалізниці". Водночас з 1 липня вони ще підвищилися на 8-11% (8% - базове підвищення +3% у зв'язку зі зміною курсу швейцарського франка, у якому відбуваються розрахунки між Україною та Молдовою - ред.).
Керівник УЗ повідомив, що молдовська сторона вже надала Україні пропозицію з оновленими тарифами на вантажоперевезення сільгосптоварів. Однак в УЗ залишилися неузгоджені питання щодо принципів застосування знижки (підсумовування за номенклатурами для всіх експедиторів чи лише за одним вантажоперевізником) і термінів її розрахунку (щомісяця або щокварталу).
"Ми виклали письмово низку методологічних запитань і надішлемо відповідний запит молдовським колегам",
- сказав Ткачов і додав, що українська сторона розглядає можливість надання знижок на транзитні вантажоперевезення для Молдови.
Нагадуємо:
Міністерство закордонних справ Росії у вівторок заявило, що не вважає можливим продовження Чорноморської зернової ініціативи, укладеної влітку минулого року для вивезення збіжжя з українських портів.
Міністерство закордонних справ Росії у вівторок заявило, що не вважає можливим продовження Чорноморської зернової ініціативи, укладеної влітку минулого року для вивезення збіжжя з українських портів.
Про це йдеться в заяві на сайті МЗС Росії, яку цитує "Європейська правда".
Російське зовнішньополітичне відомство стверджує, що "зернова угода" перетворилась у "суто комерційне вивезення українського продовольства в "ситі" країни", тоді як ситуація з постачанням продовольства й добрив із Росії "продовжувала деградувати".
Жодна з висунутих раніше Москвою вимог – приєднання пов’язаного з Кремлем банку до системи SWIFT, зняття санкцій на запчастини для сільгосптехніки, відновлення роботи аміакопроводу "Тольятті-Одеса" тощо – не була виконана, нарікає російське МЗС.
"У цих умовах очевидно, що підстав для подальшого продовження "чорноморської ініціативи", яка закінчується 17 липня, немає",
– констатує відомство.
Нагадаємо, в середині травня, незважаючи на погрози Росії вийти з угоди, Чорноморська зернова ініціатива була продовжена ще на два місяці.
Напередодні видання Financial Times повідомило, що ЄС розглядає пропозицію про створення дочірньої компанії підсанкційного "Россельхозбанку", аби зберегти "зернову угоду". Цю пропозицію вже розкритикувала посол МЗС з особливих доручень Ольга Трофімцева.