Як зазначили у відомстві, на тлі повномасштабного вторгнення Росії продовження "транспортного безвізу" з Україною щонайменше до 2025 року дозволить убезпечити ланцюги постачання.
Але в ЄК наголосили, що взяли до уваги уроки, які отримали у процесі імплементації чинної угоди.
"Хоча сфера дії угоди залишиться незмінною, комісія пропонує внести зміни, що сприяють її імплементації та виконанню державами-членами",
- додали у Єврокомісії.
Зокрема, відомство запропонувало:
- запровадити обов'язкову наявність документів, що підтверджують, що транспортний оператор належним чином уповноважений здійснювати міжнародні перевезення та що перевезення здійснюються відповідно до угоди;
- зробити обов'язковою наявність спеціальних документів, що засвідчують, що операція без вантажу безпосередньо пов'язана з транзитною або двосторонньою операцією, як цього вимагає угода;
- посилити контроль за дотриманням автоперевізниками зобов'язань, пов'язаних з операціями, дозволеними угодою, боротьбу з шахрайством та підробкою документів водія, а також з правопорушеннями, пов'язаними з безпекою дорожнього руху: за це зможуть відкликати ліцензію;
- додати нову ремарку: якщо на національному ринку автомобільних перевезень у певному географічному регіоні спостерігається значне порушення, яке може бути пов'язане з угодою, дія угоди може бути припинена у цьому географічному регіоні.
На думку ЄК, подібні нововведення сприятимуть імплементації угоди без шкоди для взаємної вигоди.
Що передувало
Нагадаємо, нещодавно польські фермери розпочали блокаду кордону з Україною для вантажівок. Вони незадоволені транзитом українського зерна через країну.
На цьому фоні в Єврокомісії нещодавно заявили про те, що ЄС хоче посилити перевірки імпорту українського зерна та спостереження за виконанням угод.
Джерело