АКТУАЛЬНІ НОВИНИ

 
   

КОНТАКТИ
Інформація повинна бути вільною.
Посилання — норма пристойності.




При використанні матеріалів посилання на джерело обов'язкове. Copyright © 2018-2024.
Top.Mail.Ru


 ВІДСТРОЧКА ПЛАТЕЖІВ — НЕ СКАСУВАННЯ БОРГУ


23-04-2020, 12:00 |

У п’ятницю, 10 квітня, керівництво Одеської обласної енергопостачальної компанії (ТОВ «ООЕК») провело онлайн-брифінг, розповівши про ситуацію, в якій опинилися постачальники електроенергії у зв’язку із запровадженням в Україні карантину.

Як відомо, відповідно до закону № 530-ІХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)», що почав діяти з 1 квітня, під час карантину не нараховуватимуться штрафні санкції на заборгованість зі сплати житлово-комунальних послуг. Це зроблено для того, щоб пенсіонери, які належать до категорії ризику, максимально перебували вдома.

Підставою для проведення брифінгу стала заява за підсумками селекторної наради у Міністерстві енергетики та захисту довкілля, яка відбулась 2 квітня, про те, що наслідком низької платіжної дисципліни споживачів може стати оголошення операторами системи розподілу та постачальниками універсальних послуг «переддефолтного» та/або «дефолтного» стану, а це призведе до неможливості закупівлі ними електричної енергії та надання послуг з її передачі/розподілу. Відповідно, постачання електричної енергії споживачам, у тому числі й населенню, може припинитися.

За словами директора ТОВ «ООЕК» Олександра Ніверчука, заява Міненерго ґрунтується на реальних цифрах:

— Наша компанія, єдиний на території Одеського регіону ліцензований постачальник електроенергії населенню, вже наприкінці березня відчула суттєве зменшення грошових надходжень. І без того слабка платіжна дисципліна споживачів суттєво похитнулася внаслідок тимчасового послаблення контролю з боку держави щодо розрахунків на період карантину. Ми добре розуміємо ситуацію, в якій опинилася Україна та весь світ, але ми як фахівці, що відповідають за енергетичну галузь, мусимо прогнозувати можливі наслідки та попередити всіх учасників ринку, а передусім — споживачів. Головне, що ми хочемо донести до свідомості людей: відстрочка платежів не дорівнює скасуванню боргу. За світло все одно доведеться заплатити!

За статистикою, що оприлюднив начальник відділу постачання електроенергії за універсальною послугою ТОВ «ООЕК» Ігор Бондаренко, на 1 квітня борг споживачів за електричну енергію сягнув 593 млн 396 тис. грн (!). Юридичні клієнти, які розраховуються за вільними цінами, не заплатили 78 млн 173 тис. грн, юридичні клієнти, які розраховуються за тарифами універсальної послуги, — 77 млн 403 тис. грн і населення — 437 млн 820 тис. грн.

Як підкреслив Ігор Бондаренко, найбільший приріст заборгованості — у населення. Суттєве зменшення надходжень спостері-галося в останні 10 днів березня. Зазвичай у період з 15-го числа кожного місяця від населення щодня ми отримували 30—35 млн грн, але вже у березні щодобове надходження від населення знизилося до 15—20 млн грн. І це при тому, що ми надіслали понад 54 тис. СМС-повідомлень клієнтам з інформацією щодо необхідності проведення оплати на суму понад 63 млн грн!

— Обставини, які неможливо проігнорувати, поставили перед нами завдання тимчасово змінити формат взаємодії. Отже, ми закликаємо шановних клієнтів приєднатися до електронних сервісів, — підкреслив заступник начальника відділу з постачання електроенергії за вільними цінами та маркетингу Євген Іванченко. — За останні тижні перебування на карантині ми значно покращили дистанційний сервіс. Додали нові можливості безконтактної оплати для побутових та юридичних клієнтів, приєдналися до більшості найпопулярніших сервісів інтернет-розрахунків.

Частина населення, зауважив він, швидко зорієнтувалася в специфічних умовах карантину та зареєструвалася в особистих кабінетах на сайті ТОВ «ООЕК».

— Наразі зареєстровано понад 90 тис. побутових клієнтів (приріст за березень — 50 тисяч осіб), які додали 116 тисяч особових рахунків (приріст за березень — 65 тис.). Понад 900 юридичних осіб уже мають можливість отримати в особистих кабінетах рахунки (за березень додалося 350 клієнтів). Але у масштабах мільйонного міста це мізерна частка, — зазначив Євген Іванченко.

Постачальники електроенергії закликають своїх клієнтів у цей період провести реєстрацію на офіційному сайті та проявити особливу увагу до батьків, сусідів, близьких чи просто знайомих людей, які не мають технічної можливості або недостатньо обізнані у сучасних технологіях.

Ольга ФІЛІППОВА.


Газета: Чорноморські новини
 

Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь.
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.