При цьому наголошується, що «швидка» повинна доправити пацієнта в заклад, який має контракт з НСЗУ, незалежно від рівня складності травмування. Там потерпілий отримає необхідну медичну допомогу безоплатно. Йдеться, зокрема, про огляд, консультацію, діагностику та виконання необхідних маніпуляцій лікарями вузької спеціалізації. У разі госпіталізації — безоплатними будуть також перебування у стаціонарі та харчування.
Окрім цього, лікар може створити електронне скерування, що спрощує доступ пацієнта до низки амбулаторних послуг.
У повідомленні Національної служби здоров’я наголошується, що лікарні, які мають контракт із НСЗУ за пакетами «Стаціонарна допомога дорослим та дітям без хірургічних втручань» або «Хірургічні операції дорослим та дітям у стаціонарних умовах», повинні безоплатно надавати такі послуги:
— інструментальні та лабораторні обстеження;
— медичну допомогу для полегшення, зняття чи усунення симптомів і проявів травматичного пошкодження;
— знеболення та медикаментозну терапію;
— хірургічні операції із забезпеченням анестезії;
— післяопераційний моніторинг, знеболення і подальшу медикаментозну терапію;
— цілодобовий лікарський та медсестринський догляд;
— реабілітацію в гострому періоді.
Програма медичних гарантій визначає чіткий перелік та обсяг медичних послуг, оплата яких гарантується коштом держбюджету.
«Якщо у закладі, який має договір із НСЗУ, відмовляють у медичних послугах або вимагають кошти за те, за що вже заплатила держава, це є порушенням прав пацієнта», — наголошується у повідомленні.
У разі виникнення подібної ситуації можна подати скаргу через електронну форму на сайті НСЗУ у розділі «Громадянам» (https://service.e-health. gov.ua/gromadyanam). При цьому, оператори за номером 1677 підкажуть, як правильно це зробити.
Підготувала
Яна СТАСІНА.