Що робити, якщо холодно в квартирі? Покрокова інструкція для одеситів
9-02-2025, 13:00 |
В Одесі начебто нарешті почалася зима. Але й до початку зниження температури за вікном чимало одеситів відчули, що холодніше стало в їхніх квартирах. Чим це спричинено, чи можна виправити становище та не платити за послугу, яку не отримали, розбиралося «Одеське життя».
Про нові ліміти та температурні норми
Сьогодні Україна змушена існувати в умовах енергетичної кризи. Ціни на енергоресурси зростають. Постачання газу обмежене. Тому для забезпечення енергетичної стабільності необхідна економія.
І минулого року «Нафтогаз» встановив для теплопостачальних компаній лімітиспоживання газу, які значно менші, ніж у попередні сезони.
Для «Теплопостачання міста Одеси» обсяги газу порівняно з попередніми роками скорочено на 10%, тому підприємство змушене економити паливо. І це напряму впливає на якість опалення: температура у батареях може знижуватися – квартири прогріватися слабше.
Водночас в КП «ТМО» запевняють, що, попри скорочення лімітів, температурний режим в житлових оселях станом на сьогодні відповідає санітарним нормам, згідно з наказом №315 Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України. А саме – становить 18°C у житлових кімнатах і 20°C в кутових квартирах.
Куди звертатися, якщо у квартирі холодно
Але, на жаль, часом у квартирах одеситів буває набагато холодніше. Чи можна покращити цю ситуацію?
1. Перевірте свою систему опалення.Якщо у сусідньому будинку тепліше, ніж у вашому, можливо, причина в несправності внутрішньобудинкової системи. Зверніться до вашого ОСББ, ЖКС чи управляючої компанії, щоб вони перевірили її стан.
2. Якщо холодно тільки у вашій квартирі – це вже зона вашої відповідальності. Треба викликати сантехніка, який полагодить пошкоджені радіатори та труби. Якщо ж і внутрішньобудинкові, і внутрішньоквартирні комунікації справні, а температура у вашій квартирі все ж таки нижча за норму, треба звернутися з заявою до постачальника послуги — КП «Теплопостачання міста Одеси». Порядок оформлення та розгляду претензій споживачів комунальних послуг регулюєтьсяЗаконом України «Про житлово-комунальні послуги».
Як подати претензію про неякісне надання послуги теплопостачання
Крок ПЕРШИЙ
Зателефонуйте контролеру центру обслуговування абонентів КП «ТМО» за номером (063) 361-68-56 або на гарячу лінію підприємства за номерами (063) 361-26-94; (063) 361-26-21.
Можна подати заяву з претензією про невідповідність реальної температури у квартирі встановленим нормам на електронну пошту, що зазначена в договорі про надання послуг теплопостачання, –office@teplo.od.ua.
Надіслати листа можна й у письмовій формі за поштовою адресою КП «ТМО»: 65029, м.Одеса, вул. Балківська, 1Б. У зверненні зазначте прізвище, ім’я та по батькові, місце фактичного проживання та сутність проблеми.
Крок ДРУГИЙ
Ваше звернення обов’язково має бути зареєстроване в журналі реєстрації заявок споживачів. Збережіть дані про його реєстраційний номер та час прийняття. А також – інформацію про прізвище, ім’я та по батькові, посаду особи, яка прийняла звернення. Представник КП «ТМО» зобов’язаний прибути на виклик споживача не пізніше ніж протягом однієї доби з моменту отримання його претензії.
Крок ТРЕТІЙ
Забезпечте представнику КП «ТМО» доступ до житла. Звісно – за умови пред’явлення ним відповідного посвідчення. Зауважте, що контролер має право перебувати лише в тих приміщеннях, де розташоване обладнання, перевірка якого проводиться. За допомогою спеціального обладнання фахівець зобов’язаний зробити вимір температури і провести обстеження для виявлення причин зниження якості теплоносія.
Крок ЧЕТВЕРТИЙ
Складіть акт-претензію. Обов’язково зазначте в ній:
місто, дату та час проведення перевірки;
виявлені факти невідповідності якості надання послуги теплопостачання параметрам, передбаченим договором з КП «ТМО»;
інформацію про дату початку зниження у квартирі температури, яка встановлена нормою.
До акту-претензії варто додати фотофіксацію доказів ненадання або надання послуги не в повному обсязі.
Без таких документів у кожному конкретному випадку усі претензії до виконавця послуг є абсолютно безпідставні.
Ви можете зафіксуватипроблеми з опаленнямза участю представників ЖКС, ОСББ чи керуючої компанії вашого будинку. Можна залучити до складання акту-претензії й сусідів.
Акт-претензія складається у двох примірниках і підписується споживачем та представником КП «ТМО». Один з них передається мешканцю квартири, другий – зберігається на підприємстві.
У разі якщо за результатами проведення перевірки споживач та виконавець послуги не дійшли згоди щодо наявності факту невідповідності показань температури в квартирі встановленим нормам, акт-претензія підписується із зауваженнями, які є його невід’ємною частиною.
Якщо представник КП «ТМО» не з’явився для складання акту-претензії або відмовився від його підписання, документ підписує особисто споживач та не менше двох інших споживачів відповідної послуги, які проживають у сусідніх приміщеннях.
Акт-претензію бажано складати у двох екземплярах із оригінальними – некопійованими – підписами. Якщо представник підприємства відмовляється підписати акт, то запропонуйте йому зробити про це відповідний запис у документі, а у випадку відмови — зафіксуйте цей факт разом із підписами інших споживачів.
Крок П’ЯТИЙ
Акт-претензія надсилається КП «ТМО» рекомендованим листом. Споживачеві необхідно проконтролювати реєстрацію претензії в журналі реєстрації актів-претензій. А також – зберегти інформацію про дату реєстрації та реєстраційний номер.
Підприємство теплопостачання протягом п’яти робочих днів вирішує питання щодо задоволення вимог, викладених в акті-претензії. Або надає споживачу обґрунтовану письмову відмову.
У разі якщо КП «ТМО» не надало відповідь у цей строк, претензії споживача вважаються ним визнаними.
Крок ШОСТИЙ
Одночасно з актом-претензією варто відправити КП «ТМО» також заяву на перерахунок оплати за опалення вашої квартири. У такому випадку документ вважається дійсним. Перерахунок здійснюється незалежно від наявності у споживача заборгованості за послугу. Сума перерахунку та неустойки за порушення умов договору зараховується в погашення заборгованості за фактично спожиті послуги. А у разі відсутності заборгованості – в оплату майбутніх платежів.
Перерахунок здійснюється відповідно допостановиКабінету міністрів України №127 від 6.02.2024 року. Для цього передбачені певні формули. У разі зниження температури повітря в приміщеннях споживача більш ніж на 6°C від нормативної плати за послугу з постачання теплової енергії не нараховується.
Претензії можна відстоювати в суді
Якщо підприємство теплопостачання допустило порушення на етапі прийняття, розгляду або задоволення претензії споживача, він має підставу на захист своїх прав у судовому порядку. Може звернутися зі скаргою до органів Державної служби з питань захисту прав споживачів.
Порядок пред’явлення та розгляду претензій мешканців застосовується не тільки до послуг з постачання теплової енергії. Його потрібно дотримуватися в разі недоотримання послуг від постачальників централізованого водопостачання та водовідведення, вивезення побутових відходів та управління багатоквартирним будинком. Зрозуміло, у цих випадках є свої особливості складання акту-претензії. Але в будь-якому разі споживачі повинні відстоювати своє право на отримання якісних послуг.
Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь. Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.