– Ми звикли, що вокзал – це місце, звідки їдуть і куди приїжджають, – розповідає начальник залізничного вокзалу станції «ОдесаГоловна» Олег Кудашкін. – І далеко не всі знають, що на вокзалі можна отримати велику кількість послуг. Само собою, це зарядка мобільних телефонів та ноутбуків, вайфай, вбиральня.
До речі, туалети на вокзалі двох видів – платний та безкоштовний. Досить часто люди соромляться запитати, де знаходиться туалет. На стенді це вказано.
Олег Кудашкін наголошує, що сучасний вокзал – це цілий комплекс, де не лише продають квитки, приймають та відправляють потяги. Вокзал – це місце, де будь-який пасажир може за кілька хвилин вирішити всі нагальні проблеми.
Простий приклад – людина купила квиток на поїзд, що йде не сьогодні, а завтра. А доти треба десь поїсти, переночувати, привести себе до ладу. Так ось, шукати орендовану квартиру, кафе або готель у цьому випадку зовсім не обов’язково. На вокзалі є кімнати відпочинку – справжнісінький готель. Можна відпочити, поїсти, привести себе до ладу.
Крім того, на території вокзального комплексу є камери зберігання для речей, щоб пасажир, у якого кілька вільних годин між пересадками, не сидів, охороняючи свої сумки та валізи, а міг піти в місто погуляти, будучи впевненим, що його речі в цілості та безпеці.
Працює і медпункт, де цілодобово чергують кваліфіковані лікарі, які готові надати великий обсяг медичної допомоги. Само собою, у вокзальному комплексі є і довідкова, і чергові по вокзалу, які відповідають на всі питання, що виникають.
Де вони знаходяться, також зазначено на відповідному стенді.
Не є таємницею, що все частіше залізничними послугами (за статистикою – найбезпечнішого транспорту) користуються віп-персони. І якщо в дорозі вони оплачують місця в СВ, то на вокзалі за окрему плату є комфортабельні приміщення зі шкіряними диванами, можливістю попрацювати та відпочити в комфортабельних умовах на самоті.
Особлива увага на вокзалі – маленьким пасажирам. І знову ж таки, навігація дуже полегшує батькам з дітьми можливість швидко знайти спеціальний зал для пасажирів з немовлятами. Там є ліжечко, де можна дитину покласти, є пеленальний столик, можливість розігріти їжу, погодувати малюка, проконсультуватися з черговим педіатром.
По всьому вокзалу зараз розміщені яскраві навігаційні покажчики. Вони від стенда з навігацією ведуть територією, показуючи, де знаходяться зали для транзитних пасажирів, для військовослужбовців, для пасажирів із дітьми. І обов’язково – де входи до бомбосховища: їх на території вокзального комплексу чотири. Так що будь-яка людина завжди може визначити при тривозі найближчий шлях, щоб спуститися та убезпечити себе.
– Наш вокзал тупикового типу, – каже Олег Кудашкін – Пасажири, вийшовши з поїздів, одразу бачать будівлю вокзалу та великий стенд з навігацією, отримуючи весь обсяг необхідної інформації двома мовами – українською та англійською.
– Коли встановили стенд, я вийшов на перон і поцікавився у пасажирів, які вийшли з поїзда і відразу підійшли до стенду, чи зручно їм визначити, де знаходяться об’єкти, що їх цікавлять. Люди відповіли, що тепер набагато зручніше, ніж раніше. Значить, ми на правильному шляху,
– зауважив Олег Кудашкін.