АКТУАЛЬНІ НОВИНИ

 
   

КОНТАКТИ
Інформація повинна бути вільною.
Посилання — норма пристойності.




При використанні матеріалів посилання на джерело обов'язкове. Copyright © 2018-2024.
Top.Mail.Ru


 АРТЕРІЇ, ЩО ЄДНАЮТЬ З ЄВРОПОЮ


22-02-2019, 13:00 |

«До квітня ще треба виконати деякі роботи із завершення проекту, але вже зараз ми можемо сказати: з Рені до Одеси веде нова, добре відремонтована дорога. Основні ж роботи здійснено у 2017 — 2018 — і це безпрецедентний термін, коли за два роки повністю побудована, відремонтована, модернізована дорога такої довжини», — звернувся Президент України Петро Порошенко до присутніх на церемонії відкриття новозбудованого обходу міста Рені та відремонтованої траси М15, наголосивши: «Наша дорога є символом наших змін».

Глава держави зауважив, що відновити дорогу, збудовану ще у 1950-х, обіцяли багато років — і в 2009-у, і в 2010-у, і в 2011-у, і в 2013-у. Обіцяли, але нічого не робили. Дійшло до того, що поїздка на південь Одещини перетворилася на справжнє випробування для всіх, хто туди прямував. Що вже й казати про тамтешніх мешканців (а дорога проходить територією дев’яти районів), які стали заручниками транспортної пастки. Нарешті вони можуть зітхнути з полегшенням.

У своєму виступі Президент підкреслював, що і дорога, й об’їзна навколо Рені надзвичайно важливий проект як на загальнодержавному, так і на міжнародному рівнях, адже може стати частиною перспективного транскордонного коридору, який поєднає нашу країну з Молдовою, Румунією, Болгарією. Звідси, з Рені, казав він, починається Україна. Звідси туристи, які приїдуть до нас з Європи, знайомитимуться з нашою державою.

«Якщо в 2015—2016 роках до Одеси потрібно було їхати 7—8 годин, то нині — 3-4. Всі бачать, що дорога — це розвиток туризму. Дорога — це розвиток малого та середнього бізнесу, розвиток регіонів й України. Якісна дорога сприятиме створенню нових робочих місць та інфраструктури, а також відкриє нові можливості для портів Ізмаїла та Рені. Наступний крок — спільний міжнародний проект будівництва мосту через Дунай. Ми маємо рухатися лише вперед», — наголосив Петро Порошенко, додавши, що і в самому Рені треба ремонтувати дороги, а можливості для цього відкриває, передусім, децентралізація. Залучаються і кошти Європейського Союзу. Вони, за словами глави держави, найперше спрямовуються на відновлення зруйнованої війною інфраструктури Донбасу, але і на будівництво доріг по всій Україні гранти також виділяються. «На будівництво доріг цього року піде 55 мільярдів гривень. Ми з упевненістю дивимося у майбутнє», — сказав він.

Ще важливішою артерією, яка єднає нашу країну з Європою, а Бессарабський край — і поготів, є Дунай, чиї води, за словами Президента, несуть нас до її серця. Про це йшлося на розширеній нараді з питань розвитку морегосподарського комплексу, що відбулася в Ізмаїлі.

«Тут, на берегах Дунаю, мені не потрібно розповідати про уні-кальні можливості, які має Південна Бессарабія щодо розбудови міжнародних транспортних коридорів. Природа й історія створили тут прекрасну базу для інфраструктурних проектів з логістики, пов’язаних з міжнародною торгівлею. Так само, до речі, як я вже казав, і для розвитку туризму. У цьому контексті морське господарство, портова інфраструктура є ключовим й абсолютно незамінним фактором розвитку економіки, — переконаний Петро Порошенко. — Подальша інтеграція транспортного комплексу нашої країни в міжнародну мережу — це один із шляхів забезпечення можливостей і переваг Угоди про асоціацію. Ми маємо перетворити вітчизняну транспортну галузь на частину транспортно-логістичних коридорів і використати всі можливості співпраці з ЄС, узяти активну участь в розвитку транспортного коридору сполученням «Європа-Азія».

За словами глави держави, до створення такої мережі включено вісім морських портів України. «І серед них два розташовані на Дунаї — це Рені та Ізмаїл, де зараз передбачається реалізація низки інфраструктурних проектів з модернізації портового комплексу», — повідомив Петро Порошенко, додавши, що розвиток портового господарства є запорукою збільшення залізничних та автомобільних перевезень, а відтак — забезпечення роботою праці-вників і цих, і цілої низки суміжних галузей.

До речі, портова галузь, зауважив він, нині є одним із найвагоміших чинників росту україн-ської економіки: завдяки їй забезпечується 40% міжнародної торгівлі. За обсягами вантажообігу наші портовики посіли торік друге місце в Чорноморсько-Азовському регіоні.

Під час дискусії щодо державної підтримки морських портів голова облдержадміністрації Максим Степанов нагадав, що у 2017 році Мінінфраструктури (очільник міністерства Володимир Омелян та голова правління Адміністрації морських портів Райвіс Вецкаганс також брали участь у нараді) своїм наказом зменшило портові збори на 20%, але це рішення не торкнулося дунайських портів. Відтак голова ОДА закликав виправити ситуацію. «Більше того, мені здається, що портові збори необхідно зменшити хоча б на 50%. І ми побачимо активізацію економіки, зростання експорту, кращу конкурентоспроможність українських товарів», — переконаний Максим Степанов.

Він звернув увагу і на ще одну проблему — круїзні судна змушені платити збори на рівні з вантажними: «Якщо ми прагнемо розвивати туризм, то слід переглянути збори для суден, які доставляють до нас туристів. Адже зараз вони обліковуються однаково з товарними».

Зі свого боку Президент підкреслив, що нам справді потрібно створювати конкурентні переваги в портах. І щоб наші дунайські порти — Рені, Ізмаїл, Усть-Дунайськ — були привабливими, слід детально вивчити ставку тарифів та портових зборів у сусідів — Констанці та Варні.

На нараді говорили також про профільну освіту, про розвиток Військово-Морських сил України, про безпеку судноплавства тощо.

Підготував
Олег СОКІЛ.


Газета: Чорноморські новини
 

Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь.
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.