Напередодні Великодня у суспільстві знову оживає зацікавлення традиціями святкування, зринають давні спогади та з’являються нові відкриття. Цьогоріч серед обговорень привернула увагу думка, що паски з цукровою глазур’ю нібито не притаманні українській традиції.
Про це повідомляє «Главком».
Спочатку про це запиталася в аудиторії етнологиня та історикиня Оксана Косміна на своїй сторінці у Facebook. На картинці, яку прикріпила Косміна було написано, що традиційною українською паскою є та, що прикрашена тістом, а традиція оздоблювати глазур'ю поширена у поляків та росіян і до України прийшла відносно нещодавно.
На це відреагував письменник, публіцист, історик та блогер Віталій Капранов на сторінці «Брати Капранови».
– заявляє у своїй публікації історик.
Історик підтверджує, що поливати паски глазур’ю почали лише з XIX століття, коли цукор став більш доступним. Спочатку це вважалося ознакою достатку, адже дозволити собі таку розкіш могли не всі. Водночас він наголошує, що для паски завжди добирали найкращі продукти – найдорожче борошно, родзинки, цукати і яйця.:
Капранов додає, що йому бабуся розповідала ще про свою бабусю, яка робила паски так само. Він закликає українців не сіяти розбрат та не поширювати відверту маячню, а згодитись із тим, що у кожній сім’ї й родини паска прикрашається по-своєму.
У коментарях думки розділилися. Дехто стверджує, що їхні предки ніколи не прикрашали паски глазур’ю. На їх думку, це залежить від регіону України.
Як повідомлялося, цьогоріч паска перестала бути лише символом Великодня – вона стала справжнім простором для кулінарної творчості. У тренді – незвичайні форми, оригінальні начинки та декор, який вражає. Хітом сезону стала дубайська «волохата» паска, або як її ще називають – паска з «волоссям янгола». Легка, ефектна і неймовірно ніжна – вона підкорила соцмережі та серця гурманів по всьому світу. «Главком» розповідав як приготувати таку паску власноруч.