АКТУАЛЬНІ НОВИНИ

 
   

КОНТАКТИ
Інформація повинна бути вільною.
Посилання — норма пристойності.




При використанні матеріалів посилання на джерело обов'язкове. Copyright © 2018-2024.
Top.Mail.Ru


 На українських автомобілістів чекають нові правила – як зміниться обов’язкова автостраховка


19-02-2024, 15:00 |

На ринку автострахування України можуть запровадити нові правила, максимально наближені до європейських. Чимало норм, що увійшли до підготовленого для розгляду законопроєкту, є доволі прогресивними, проте є й ті, що викликають запитання автомобілістів.

 

У Верховній Раді ухвалено в першому читанні законопроект №8300 про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності (ОСЦПВ). Тепер законопроєкт готують для розгляду до другого читання. Очікується, що найближчим часом документ буде ухвалено і він набуде чинності з 1 січня 2025 року.

Ухвалення нового закону про автострахування його автори обґрунтовують необхідністю адаптації українського законодавства до європейського згідно з угодою про асоціацію з ЄС. 

Раніше ми розповідали про тривалість відпустки та інші зміни в Трудовому кодексі.


Законопроєкт передбачає значне збільшення максимальних розмірів страхових виплат. Основні зміни:

  • за шкоду, заподіяну життю та здоров’ю потерпілих у ДТП, може бути оцінено замість 320 тис грн на одного потерпілого до 1,25 млн грн, незалежно від кількості потерпілих, але не більш як 20 млн грн на один страховий випадок; 
  • за шкоду, заподіяну майну потерпілих у ДТП передбачено компенсацію замість 160 тис. грн до 2,5 млн на один страховий випадок, незалежно від кількості потерпілих.

Компенсація незалежно від віку автомобіля

Ще одне нововведення законопроєкту стосується визначення розмірів виплат при пошкодженні автомобілів. Зараз розмір заподіяної шкоди визначається з урахуванням зносу автомобіля, якщо він старший за 5-7 років. Тобто для старіших машин розмір збитку оцінюється меншою сумою, ніж для нових машин. Але якщо автомобіль пошкоджено під час ДТП, то запчастини коштуватимуть однаково для машин, незалежно від їхнього року випуску.

“Відмова від розрахунку компенсації відповідно до зносу є революційною зміною концепції страхування цивільної відповідальності”, – пояснив виданню “Апостроф” генеральний директор асоціації “Страховий бізнес” В’ячеслав Черняховський. “Зараз у нас непоодинокі випадки, коли ремонт автомобіля, що постраждав у ДТП, коштує, наприклад, 120 тисяч гривень, а страхова компанія на законних підставах виплачує його власнику 80 тисяч, тому що автомобіль старий. Перехід на компенсацію без урахування зносу дасть змогу прибрати такі ситуації і забезпечити повне відновлення автомобіля незалежно від того, який його вік”.

Виплата страховки без франшиз

Новий законопроєкт також передбачає скасування франшизи – суми, на яку зменшується розмір страхового відшкодування.

“Зараз вона становить зазвичай 2% від максимальної страхової суми, – зазначив Черняховський. “Якщо вона становить 160 тисяч гривень, то франшиза може сягати 3200 гривень. Ця сума віднімається від суми відшкодування, що підлягає виплаті. А якщо збиток менший за цю суму, то він взагалі не компенсується”.

Страхові компанії, як правило, пропонують автовласникам за вибором страховку з франшизою або без неї, але за меншою вартістю. 

Пряме врегулювання страхових випадків

Ще одне положення законопроєкту зобов’язує страхові компанії запровадити пряме врегулювання страхових випадків.

“Припустімо, житель Києва потрапив у ДТП, винуватцем якого став житель Одеси. Тоді для отримання відшкодування йому доводиться стикатися з одеською компанією, в якій застраховано автомобіль винуватця. Це досить незручний і тривалий процес. Пряме врегулювання передбачає, що потерпілий у ДТП звертається не до страховика винуватця, а до свого власного. Ця компанія забезпечить ремонт автомобіля і сама вирішить питання компенсації своїх витрат з компанією винуватця”,

– розповів експерт.

Пряме врегулювання є дуже зручним сервісом для автомобілістів і існує в більшості європейських країн. 

Банкрутство страхової компанії

Ще одне питання, в яке законопроєкт вносить зміни – виплата компенсації компаніями, які не виконали своїх зобов’язань або збанкрутували. За законом їхні зобов’язання перед постраждалими в ДТП виконує МТСБУ, своєрідний аналог Фонду гарантування вкладів. Страхові компанії сплачують до нього внески, які в разі потреби йдуть на виконання зобов’язань збанкрутілих учасників ринку. Але на сьогоднішній день людям доводиться чекати виплат довго.

Законопроект передбачає прискорення цього процесу. Згідно з ним, МТСБУ може приступити до виконання виплат за компанію, не чекаючи її ліквідації або визнання банкрутом, а вже через три місяці після того, як вона втратила ліцензію або членство в Бюро.


Газета: На пенсии
 

Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь.
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.