Відомі люди на монетах: мріємо про зліт нашої «Мрії»
1-04-2024, 19:00 |
За час експлуатації «Мрія» встановила близько 500 авіаційних рекордів, із них 240 – світові.
А давайте, шановні читачі, разок змінимо наш підхід до рубрики «Відомі люди на монетах» і розповімо сьогодні не про людину, а про літак.
Американська мрія
Літак Ан-225 «Мрія»,де «Ан» – це Антонов Олег, знаменитий український авіаконструктор,у нашу рубрику влетів цілком справедливо: йому НБУ присвятив свою монету. А тепер про те, чому раптом таке рішення у рамках цієї рубрики. Ось вам заголовок однієї з березневих публікацій у мережі інтернет: «Інженери американської компанії оприлюднили плани створення найбільшого у світі літака». Маяковський нам у шкільній програмі обіцяв колись, що «через 4 роки тут буде місто-сад», а американці планують за 4 роки поставити на крило свого гіганта. Ось його перспективні параметри:довжина – 108,5 метра, висота – 24 метри (це восьмиповерхівка ), розмах крил – майже 80 метрів.
Справа про службову недбалість
Ну і скажіть на милість, як на цьому фоні не згадати наш найбільший у світі транспортний літак – «Мрію»? Причому не «незлим тихим словом». Це, звичайно, не про літак, а про тих наших діячів в аеропорту «Гостомель» на Київщині, які про…ли це диво техніки (пропущено 2 літери, і є різні варіанти їх підбору – залежно від рівня вашого гніву, читачі).
Першого ж дня повномасштабної агресії «ординці» його знищили. Ще влітку 2023-го прес-служба Офісу генпрокурора повідомила про завершення розслідування і направлення до суду справи про службову недбалість екс-керівника держпідприємства «Антонов». Внаслідок цього літакАН-225 «Мрія» не був своєчасно, до початку великої війни, переправлений за кордон. Державі завдано збитків на майже 8,5 мільярда гривень.Крім Ан-225, було знищено ще таку «дрібничку», як Ан-74 та Ан-26, пошкоджено ще п’ять: Ан-12, Ан-22 «Антей», Ан-28, Ан-132D та Ан-124 «Руслан».
За місяць до вторгнення керівництву «Антонова» написали із одного з агентств НАТО і запропонували перемістити літаки до Лейпцигу (ФРН). Місця для паркування були готові 26 січня. Однак цю пропозицію було проігноровано і «Мрію» відправили до Гостомелю на ремонт одного з шести двигунів. Ан-225 та Ан-124 планували перегнати до Німеччини 25 лютого. Що ж, сподіватимемося, що наш «найгуманніший у світі суд» розставить усе на свої місця.
Якою була наша «Мрія»?
А ми згадаймо, яким був (а може й буде?) Ан-225. Розмах крил – 88 метрів, довжина – 84 метри, висота – 18 метрів, своя вага – 250 тонн, при повному завантаженні – 640 тонн, швидкість – 850 км/год, політ – 15 400 км, з вантажем 200 тонн – 4000 км, стеля – 12 км. За час експлуатації«Мрія» встановила близько 500 авіаційних рекордів, із них 240 – світові.Що ж, «така се ля ві»: краще – ворог хорошого. Може, американець через 4 роки і «переплюне» наш літак, а може, наша нова «Мрія» ще дасть усім фору?
«За здійснення мрій!»
Ні, шановні, не думайте, що автор натрапив на несвіжу горілку. Була друга «Мрія», готова на 60%. Планувалося добудувати літак за наявності фінансування. Отже, можна розглядати варіанти добудови другого подібного літака. За приблизними підрахунками, добудова другої «Мрії» може коштувати 300 мільйонів доларів.
Реанімація цього літака стала б знаковим символом для України і не лише.Причому з погляду інженерії це буде суперлітак із новітнім обладнанням. Ну, «за здійснення мрій»!
Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь. Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.